شب شعر و خاطره «پهلوان قاسم» در مشهد برگزار شد مدارس کدام شهرستان‌ها فردا (دوشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۳) غیر حضوری است؟ هزینه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی هر روز تعطیلی مدارس انتصاب محمدعلی کریمی به سمت مشاور عالی و سرپرست حوزه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور + سوابق توضیحات دادستان رشت در مورد گروگان‌گیری اعضای یک خانواده به مدت ۲ سال رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تأکید کرد: لزوم ساماندهی برنامه‌ها و اقدامات حول خدمت بهتر به مردم تأکید وزیر دادگستری بر توسعه مناسبات حقوقی‌قضایی با عربستان سالانه چه تعداد کودک وارد بهزیستی می‌شوند؟ رشد صعودی شاخص تعداد سالمندان کشور، بعد از سال ۱۴۲۰ رتبه‌بندی معلمان فاقد رتبه پایان یافت | بررسی پرونده معلمان باقی‌مانده تا یک ماه آینده نسل مضطرب یادی از دکتر محمداسماعیل تشید، پدر بیهوشی نوین ایران | اعتبار بیهوشی که جان گرفت پیام پزشکیان به مراسم گرامیداشت صدمین سال تأسیس مؤسسه رازی فرصت طلایی فرزندآوری را از دست ندهید سازمان جهانی بهداشت اطلاعیه‌ای درباره همه‌گیری ویروس جدید نداشته است زندگی در سرزمین قصه‌ها | آموزش مهارت‌های مهم زندگی به کودکان در قالب قصه‌گویی ماجرای گروگان‌گیری یک خانواده ۹ نفره در رشت چه بود؟ + عکس امکان ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های سوریه و لبنان در کشور فراهم شد تمایل ۱۰ درصدی ایرانی‌ها به اهدای عضو راه‌اندازی ۱۵ رشته ویژه بانوان در دانشگاه‌های خواهران همه چیز در مورد سال نو ۱۴۰۴ + حیوان، رنگ، زمان تحویل سال و مناسبت‌ها درمان سریع خشکی پوست دست پذیرش بیمار خارجی در نیمه اول ۱۴۰۳، فقط به اندازه ۱۰ درصد ظرفیت گردشگری سلامت مشهد زنگ خطر شیوع اعتیاد در بین زنان و نوجوانان خراسان رضوی مدت‌هاست به صدا درآمده است گروه‌های در معرض خطر، واکسیناسیون آنفلوانزا را انجام دهند  چگونه می‌توان نام همسر سابق را از شناسنامه حذف کرد؟ ملکه جیب بر‌ها دستگیر شد | بازداشت باند جیب بری زیر نظر زن ۲۲ ساله توسط پلیس آگاهی مشهد کاهش سهم آموزش در سبد هزینه خانوار‌های کم‌درآمد | وقتی رتبه‌ها نابرابری را فریاد می‌زنند چند درصد مردم کشور درگیر فقر هستند؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۱۶ دی ۱۴۰۳) | آغاز روند کاهش دما از سه‌شنبه دستور وزیر علوم برای حذف محتوای آموزشی مخالف فرزندآوری در دانشگاه‌ها  ریشه‌های اجرانشدن قانون هوای پاک | «هوای پاک»، قربانی بی‌پولی
سرخط خبرها

مقام قضایی و دادستان وارد مسئله ایمن نبودن خودرو‌های داخلی شوند

  • کد خبر: ۱۰۴۶۰۵
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
مقام قضایی و دادستان وارد مسئله ایمن نبودن خودرو‌های داخلی شوند
پس از گذشت حدود ۳ ماه از تصادف در محور بهبهان-رامهرمز، رئیس پلیس ناجا دوباره ایمن نبودن خودرو‌های داخلی را یادآوری کرده است.

سیدزاده | شهرآرانیوز؛ به نظر می‌رسد داستان ایمن نبودن خودرو‌های داخلی وارد مرحله جدیدی شده است و آغاز این روند را باید در تصادف زنجیره‌ای مهیبی که دی ۱۴۰۰ در محور بهبهان-رامهرمز اتفاق افتاد، جست وجو کرد؛ تصادفی که در آن پنجاه خودرو با یکدیگر برخورد کردند و درنهایت چهارتن از سرنشینان خودرو‌ها فوت شدند و تعداد زیادی هم مصدوم به جا گذاشت. بررسی‌های بیشتری که بعد از این حادثه انجام شد، مشخص کرد در این تصادف که بیشتر خودرو‌های آن داخلی بوده، ایربگ هیچ خودرویی باز نشده است.

سردار هادیان فر، رئیس پلیس ناجا، همان زمان با انتقاد به وضعیت خودرو‌ها گفت: «در حادثه بهبهان، ایربگ هیچ خودرویی باز نشد. این چه خودرویی است که ما داریم؟ چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ دستگاه‌های مسئول باید بر کیفیت خودرو‌ها نظارت کنند. چرا استاندارد‌ها رعایت نمی‌شود؟» نکته جالب ماجرا توجیه عجیب دبیر انجمن خودروسازان ایران درباره بازنشدن ایربگ‌ها بود: «خودرو‌ها در این تصادف از عقب دچار حادثه شده اند و به همین دلیل، ایربگ‌ها باز نشده است. البته بر اساس قوانین، اگر سرعت دو خودرو در حادثه کمتر از پانزده کیلومتر باشد، ایربگ آن‌ها باز نمی‌شود.» این صحبت واکنش‌های منفی زیادی را به دنبال داشت.

مدیر گروه قوای محرکه دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت هم چند روز پس از بروز این حادثه گفت: «در چند سال گذشته به علت تحریم‌ها و مطرح شدن نهضت داخلی سازی قطعات، افراد زیادی بدون اینکه صلاحیت لازم را داشته باشند، قطعه مونتاژ کردند.» بد نیست بدانید که آمار و مستندات سال‌های ۱۳۸۴تا ۱۳۸۶ نشان می‌دهد یکی از شاخص‌های بسیار مهمی که ۲۸ هزار کشته در سال را به زیر ۱۷ هزار کشته رساند، واردات خودرو ایمن بود؛ مسئله‌ای که امروز حرف درباره اش زیاد است و هنوز به جای مشخصی هم نرسیده است.

حالا خیلی از این اتفاق نگذشته است که سردار هادیان فر طی صحبت‌هایی که در صداوسیما بیان کرد، دوباره پای این ماجرا را پیش کشید. او این پرسش را مطرح کرد که اکنون چه کسی بر قطعات خودرو نظارت می‌کند و آیا اگر سازمان استاندارد ۱۰ سال پیش نظارت کرده، کافی است؟

سردار هادیان فر در ادامه صحبت هایش گفت: «ما برابر قانون مکلف هستیم در تصادفات سهم تقصیر سازمان‌ها و نهاد‌ها را مشخص کنیم و این کار را هم می‌کنیم. اگر نتیجه نگیریم، حتما سازمان‌های بالادست خودروساز را هم مسئول می‌کنیم تا بیایند پاسخ مقام قضایی را بدهند.»

روزنامه جوان هم در گزارشی که در این باره کار کرده، از قول سردار هادیان فر نوشته است: «ضروری است که مقام قضایی و دادستان وارد شوند و پیش از اینکه خودرو‌های بی کیفیت برای شماره گذاری انبار شود، از آن‌ها بخواهند تولیدشان را مدتی متوقف کنند و پس از برطرف کردن ایرادها، تولید را از سر بگیرند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->